Mgr. Anežka Gavendová74

Chcete pracovat pro Krajský úřad Zlínského kraje? Nahlédnout pod pokličku můžete s personalistkou Evou Gazdošovou, která v rámci kampaně Vyrostu až na kraj nejen představuje svoji pozici, ale také popisuje, co zájemce čeká.

Co čeká uchazeče o práci na Krajském úřadě Zlínského kraje? Jak probíhá výběrové řízení?

Uchazeče čeká na první pohled trochu formálnější prostředí naší krásné budovy 21. Co se týká samotného výběrového řízení, doporučuji nepodceňovat přípravu. Vždy udělá na výběrovou komisi dobrý dojem, když si zjistíte základní údaje o úřadu, podíváte se na webové stránky v sekci odboru, na který se hlásíte, vytvoříte si alespoň rámcovou představu o práci, o kterou se ucházíte (a vůbec nemusí být přesná), načtete si dokumenty nebo zákony, které se k pracovnímu místu vztahují. Zájemcům rádi poskytneme bližší informace k inzerovaným pozicím – snažíme se být v tomto ohledu partnerem a pomoci jim udělat si představu o tom, co je u nás čeká jak v rámci výběrového řízení, tak také o tom, jaký je kraj zaměstnavatel. V prvním kole výběrového řízení krátce testujeme základní znalosti konkrétní problematiky a poté následuje pohovor. Informaci o výsledku výběrového řízení od nás dostávají všichni uchazeči přibližně do 10 dnů.

Jak se personalisté dál starají o zaměstnance? Pomáháte novým kolegům po nástupu?

Samozřejmě! Máme v první řadě nastavený systém mentoringu. Každý nováček má svého mentora – zkušeného kolegu, jehož úkolem je odborný zácvik; mentor má být také v době zácviku praktickým průvodcem po úřadu. Mentory školíme, aby byli dobře připraveni na svou důležitou roli. S novými zaměstnanci máme v průběhu prvních 3 měsíců my personalisté krátké schůzky a nabízíme jim tak prostor vyjádřit své první dojmy z nové práce, nových kolegů, nového prostředí. Hodnocení všech zaměstnanců probíhá jednou ročně a nováčky samozřejmě hodnotíme před koncem zkušební doby. S novými zaměstnanci se v jejich začátcích neformálně potkává také paní ředitelka. Jednou z našich hodnot je partnerství, a právě všemi zmíněnými kroky se ji snažíme naplnit.

Mají zaměstnanci možnost dalšího růstu?

Mezi výhody velké organizace jako je krajský úřad patří velké množství rozmanitých pracovních míst, a tedy i možnost pro naše stávající zaměstnance změnit práci a získat nové zkušenosti, aniž by museli měnit zaměstnavatele. Přesuny v rámci odboru nebo i mezi odbory jsou poměrně časté. Nabízí se i kariérní postupy na vedoucí pozice. Odborně růst úředníci musí, ukládá to zákon, takže vzdělávací systém je poměrně „štědrý“ a nadto i velkoryse podporován naší paní ředitelkou. A růst můžete podle mého názoru i v osobní rovině – denně se potkáváte pracovně i neformálně s kolegy z různých oborů – vzdělanými a zkušenými lidmi, kteří zde pracují i proto, že se ztotožňují s našimi hodnotami: růst, profesionalita, partnerství a přidaná hodnota.

 Co pro Vás znamená #krajbezhranic?

Jednoduše řečeno, #krajbezhranic pro mě znamená možnosti. Naši zaměstnanci mají možnost ve svých agendách opravdu reálně ovlivňovat dění v kraji. Moje odpověď vychází jednak ze znalosti činností úřadu, ale také se opírá o rozhovory s kolegy o jejich motivaci pracovat pro kraj. Podobné odpovědi zaznamenáváme také u uchazečů ve výběrových řízeních, kterých se v krátkém dotazníku přímo ptáme, co je motivuje pracovat pro krajský úřad.

Když ten dotaz zúžím na osobní pohled personalistky, tak #krajbezhranic pro mě znamená možnost kariérního, odborného i osobního růstu u kraje jako zaměstnavatele.