Zvětšit písmo

Zmenšit písmo

CZ

cs

menu

Železniční síť ve Zlínském kraji je tvořena celostátními a regionálními tratěmi.
Základní kostru tvoří celostátní koridorové tratě č. 330 Přerov-Břeclav a č. 280 Hranice na Moravě-Střelná, které jsou součástí transevropských dopravních koridorů TEN-T a celostátní trať Otrokovice-Zlín.
Všechny ostatní jsou regionální tratě, které jsou napojeny na koridory jen v jednom místě s nemožností dostředivé obsluhy (např. krajského města Zlína) osobní kolejovou dopravou. S výjimkou Valašského Meziříčí a Vsetína leží hlavní centra osídlení mimo koridorové tratě a jejich potenciál pro růst je v konceptu napáječů tratí hlavních. Velkou příležitostí pro regionální tratě je zavedení příměstské dopravy.
V severní části kraje regionální trať č. 303 Kojetín-Valašské Meziříčí s pokračováním západním směrem na Brno a severovýchodním směrem na Ostravu a trať č. 281 Valašské Meziříčí – Rožnov pod Radhoštěm.
V železniční stanici Otrokovice je z tratě č. 330 odpojena železniční trať č. 331 Otrokovice-Zlín-Vizovice. V železniční stanici Vsetín je z tratě č. 280 odpojena železniční trať č. 282 Vsetín – Velké Karlovice.
V jižní části kraje tvoří propojení hlavních železničních tahů trať č. 341 Staré Město-Uherský Brod-Vlárský průsmyk s odpojením trati do Luhačovic a č. 340 Uherské Hradiště-Veselí nad Moravou-Brno a trať č. 283 Horní Lideč-Bylnice.

 

Železniční hraniční přechody ve Zlínském kraji:

Trať Hraniční přechod
dohody
     
843 (280) Horní Lideč - Lúky pod Makytou
bez omezení
845 (341) Vlárský průsmyk - Nemšová
pouze vlaky osobní přepravy

Výše uvedené údaje jsou platné od 1. 1. 2008.

Aktualizováno:

Krajský úřad Zlínského kraje © 2024

Cookie lišta

Nahoru