Zvětšit písmo

Zmenšit písmo

CZ

cs

menu

  • Je náklad spojený s náhradou mzdy – sick days uznatelným či neuznatelným nákladem vůči dotaci z Programů Zlínského kraje?

Pracovní benefit pro zaměstnance poskytovaný prostřednictvím indispozičního volna a s tím spojené čerpání náhrady mzdy či platu, nelze z dotace hradit, neboť se jedná o plnění sociálního charakteru poskytované zaměstnanci, na které nevzniká nárok podle právních předpisů.

  • Lze z dotace z Programů Zlínského kraje tvořit fond kulturních a sociálních potřeb u organizací, které tento fond vytváří na základě zvláštního právního předpisu?

Výdaje v rámci čerpání fondu kulturních a sociálních potřeb v případě příjemců dotace, kteří jsou příspěvkovými organizacemi územních samosprávných celků, jsou v tomto dotačním titulu ze strany MPSV považovány za uznatelné.Uznatelnost je vykládána v návaznosti na § 1 odst. 2 písm. e) nařízení vlády č. 98/2015 Sb., o provedení § 101a zákona o sociálních službách, podle kterého finanční prostředky dotace nelze čerpat na plnění sociálního charakteru poskytovaná zaměstnancům v případech, kdy na tato plnění nevzniká nárok podle právních předpisů, například příspěvky na penzijní připojištění se státním příspěvkem, doplňkové penzijní spoření a životní pojištění, dary k životním jubileím a pracovním výročím, příspěvky na rekreaci.
Čerpání v rámci fondu kulturních a sociálních potřeb jsou považována za plnění sociálního charakteru poskytovaná zaměstnancům příslušných služeb a lze je zahrnout do čerpání dotace ze strany poskytovatelů, kteří v souladu s vyhláškou Ministerstva financí ČR č. 114/2002 Sb. tvoří povinně fond kulturních a sociálních potřeb.
V případě poskytovatelů jiných právních forem není čerpání fondu kulturních a sociálních potřeb považováno za uznatelné náklady z dotace poskytované kraji a hl. m. Prahou.

  • Je z dotace z Programů Zlínského kraje možné hradit dovolenou na zotavenou v delším než zákonném rozsahu?

V případě, pokud zaměstnavatel sjedná se svými zaměstnanci dovolenou na zotavenou v delším rozsahu, než je stanoveno zákonem, uznatelným nákladem pro čerpání z dotace je pouze náklad vztahující se k rozsahu dovolené, který je stanoven zákonem.

  • Jaká je uznatelnost  vůči  dotaci v případě přesčasové práce a sjednávání úvazků vyšších než 1,0?

Přesčasová práce by se měla využívat pouze ve výjimečných případech a pouze v limitech, které stanovuje zákoník práce. Při dodržení těchto parametrů je přesčasová práce uznatelným nákladem v rámci čerpání dotace poskytnuté kraji a hl. městem Prahou.
Při uzavírání dalších úvazků s pracovníky nad úvazek 1,0 a na stejný druh práce je třeba vycházet ze závazných právních norem, a dle nich není toto možné. Z toho vyplývá neuznatelnost tohoto nákladu pro čerpání dotace poskytnuté kraji a hl. městem Prahou. Odlišná situace nastane, pokud je uzavřen např. další pracovní poměr na jiný druh činnosti, v tom případě je tento náklad nákladem uznatelným pro čerpání z dotace poskytnuté kraji a hl. městem Prahou.

  • Je využití případných úroků získaných zhodnocením poskytnutých finančních prostředků z dotace nějak omezeno?

Pokud poskytovatel sociálních služeb přijme dotaci a tyto finanční prostředky uloží na účet, na kterém dojde ke zhodnocení těchto finančních prostředků, je povinen toto
zhodnocení využít se stejným účelem, jako byly finanční prostředky poskytnuté dotace.

  • Je možné z dotace  hradit vzdělávání zaměstnanců sociální služby i nad rámec povinného rozsahu stanoveného zákonem?

V případě, pokud se zaměstnanec účastní vzdělávání, které přesahuje zákonem stanovený rozsah, veškeré náklady, které v souvislosti s tímto vzděláváním vznikají
(např. cestovné zaměstnanců, mzdové náklady), nejsou uznatelné z dotace MPSV.

  • Lze z dotace hradit mzdy účastníků projektu po dobu jejich pracovní cesty v zahraničí v rámci projektu ERASMUS+?

Mzdové náklady účastníků projektu ERASMUS+ po dobu jejich pracovní cesty v zahraničí nejsou uznatelným nákladem hrazeným z dotace poskytnuté kraji dle
§ 101a zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, neboť se nejedná o náklady související se zajištěním základních činností sociálních služeb.

Aktualizováno:

Krajský úřad Zlínského kraje © 2024

Cookie lišta

Nahoru