Postup při zahájení registrace sociální služby - zaregistrovaný poskytovatel
V případě, že se změny týkají registrace dalšího druhu sociální služby, vydá registrující orgán rozhodnutí (o změně registrace), a to na základě písemné žádosti poskytovatele obsahující údaje, kterých se změny týkají, doložené příslušnými doklady.
K žádosti o změnu registrace není předepsaný formulář, žadatel může využít vzor formuláře, který je uveden níže).
Žadatel v listinné podobě doloží:
doklad o vlastnickém nebo jiném právu k objektu nebo prostorám, v nichž budou sociální služby poskytovány, z něhož vyplývá oprávnění žadatele tyto objekty nebo prostory užívat (výpis z katastru nemovitostí, nájemní smlouvy, smlouvy o výpůjčce apod.)
rozhodnutí o schválení provozního řádu zařízení sociálních služeb, vydané orgánem ochrany veřejného zdraví (krajská hygienická stanice) v případě registrace nových druhů sociálních služeb dle § 34, písm. c), d), e), f, zákona, tj. týdenní stacionáře, domovy pro osoby se zdravotním postižením, domovy pro seniory, domovy se zvláštním režimem
popis realizaceposkytování sociálních služeb (lze použít níže přiložený formulář)
popis personálního zajištění poskytovaných sociálních služeb, včetně organizační struktury – obsahuje organizační schéma všech pracovníků v sociálních službách a tabulku se jmenným přehledem pracovníků, vykonávajících odbornou činnost dle § 115 zákona. Pro přehlednost může žadatel využít níže přiložený formulář - Jmenný seznam pracovníků vykonávajících odbornou činnost v sociálních službách
doklady nebo jejich úředně ověřené kopie, prokazující odbornou způsobilost fyzických osob, které budou přímo poskytovat sociální služby. Dokladem prokazujícím odbornou způsobilost je doklad o dosaženém vzdělání dle § 110 odst. 4, § 116 odst. 5 zákona a osvědčení o absolvování akreditovaného kvalifikačního kurzu
V případě regulovaného povolání „sociální pracovník“ nebo „pracovník v sociálních službách“, který získal vzdělání na zahraniční škole mimo území České republiky nebo na zahraniční škole se sídlem a akreditací v zahraničí na pobočce školy na území České republiky, požádá tento pracovník uznávací orgán (MPSV) o uznání odborné kvalifikace dle zákona č. 18/2004 Sb., o uznávání odborné kvalifikace a jiné způsobilosti státních příslušníků členských států Evropské unie a některých příslušníků jiných států a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Podrobnější informace včetně postupu a žádosti naleznete zde (https://www.mpsv.cz/web/cz/uznani-odborne-kvalifikace)
doklad o bezúhonnosti fyzických osob, které budou přímo poskytovat sociální služby, tj. výpis z evidence Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců)
Plán finančního zajištění sociálních služeb - plán obsahuje, z jakých zdrojů bude činnost sociální služby zajištěna a jaké jsou náklady na poskytovanou sociální službu. Žadatel může využít níže přiložený formulář - Plán finančního zajištění sociálních služeb.
V elektronické podobě ve formátu pdf žadatel doloží:
Popis realizace poskytování sociálních služeb
Popis personálního zajištění - grafické znázornění organizační struktury poskytovatele, s vyznačením pracovních pozic (dle § 115 zákona) a počtu osob a úvazků včetně pracovníků na dohody – DPP, DPČ, dodavatelské činnosti a dobrovolníků.
Plán finančního zajištění sociálních služeb
V případě registrace nové sociální služby ambulantní nebo pobytové formy musí poskytovatel prokázat ZAJIŠTĚNÍ MATERIÁLNÍCH A TECHNICKÝCH PODMÍNEK ODPOVÍDAJÍCÍCH DRUHU POSKYTOVANÝCH SOCIÁLNÍCH SLUŽEB – viz text v sekci Postup při zahájení registrace sociální služby – nový poskytovatel.